18 december 2014

Snart är det jul.

Jul är verkligen en årstid som får mig att må lite dåligt. Jag (vi) har inget välbetalt jobb och nu när jag är mammaledig så är ekonomin inte direkt vad den brukar och vi har inte råd att köpa allt vi vill till barnen. Det river verkligen upp mitt hjärta när jag tänker på det och ser tillbaka till min egna barndom där jag blev överröst med julklappar och fick allt det man skrivit på sin lista. Ungefär.

När jag frågar stora vad han vill ha så vet han inte. Han har väl det han behöver tycker han men när inte ens Han vet vad han önskar sig varken i julklapp eller födelsedagspresent (fyller den 30.e) så är det inte så lätt för oss att försöka vara påhittiga. 

Han gillar att spela spel så vi har sagt att vi ska köpa typ "Rita och gissa" eller något som vi kan spela i familjen och sen gillar han även sitt xbox. Givetvis, men spel till det kostar över 500:- så då blir det ju typ bara En julklapp. 

Usch, jag avskyr verkligen detta och jag önskar att jag inom en snar framtid kan få skämma bort mina barn. Inte mycket, men lite. Bara gå in i leksaksaffären och kunna säga "Ja" istället för att "Nej, vi har inte råd" varenda gång. 

Lilla C har så himla mycket leksaker så han är inte heller lätt att köpa till trots att det borde vara enklare än till stora K. Till hans födelsedag som är 1 vecka efter storebrors (6 Januari) har vi önskat oss en så himla fin och söt stjärnhimmel utav hans mormor och bonusmorfar. Den är nu beställd och kommer om 1-4 dagar hem till mamma. 

Himla fin va?






1 kommentar:

  1. Ja du den här tiden på året ska bringa lycka och välstånd till oss alla men vi vanliga människor får kämpa både före och efter för att få ihop en fungerade vardag och julfirande men vi klarar det med minsta möjliga marginal.

    Men du är en kämpe och jag önskar dig verkligen en riktigt god jul och gott nytt år och även om ekonomin är begränsad så får vi fira och njuta av sällskapet.

    Må gott vännen och du ska se att det fixar sig.....stjärnhimmeln blir perfekt!!!

    SvaraRadera

Vad gulligt av dig att klampa lite här :)